news-details

“Agentic AI” pazarlamayı nasıl dönüştürüyor ve yatırım getirisini nasıl artırıyor?

Salesforce EMEA Bölgesi Gelişen Pazarlar Başkan Yardımcısı Sinan Erkiner, Agentic AI’ın pazarlamada yalnızca otomasyonu değil, stratejik dönüşümü mümkün kıldığını vurguluyor. Otonom yapay zeka temsilcileri ile kişiselleştirilmiş, 7/24 çalışan çift yönlü bir pazarlama yapısı artık hayal değil. Kampanyalardan müşteri etkileşimine, verimlilikten yüksek yatırım getirisine (ROI) sağladığı imkanlara dikkat çekiyor.

Bildiğiniz gibi günümüzün bağlantılı dünyasında müşteri beklentileri her zamankinden daha yüksek. Tüketiciler, sorunsuz ve aşırı derecede kişiselleştirilmiş deneyimler bekliyor, ancak geleneksel pazarlama taktikleri bu beklentilerin gerisinde kalıyor. Pazarlamacılar ise çoğu zaman manuel ve tekrarlayan görevlerle boğuşuyor.

Bu sorun B2B alanında daha da belirgin. Alıcıların yüzde 84’ü kolay bir dijital deneyimi çok önemli bulurken, %85’i hantal ve eski siteler nedeniyle hayal kırıklığı yaşıyor. Bu da pazarlamada daha dinamik ve duyarlı bir yaklaşıma duyulan acil ihtiyacı ortaya koyuyor.

Aynı zamanda yapay zeka, müşterilerin şirketleri keşfetme ve etkileşim kurma şeklini hızla değiştiriyor. Tüketiciler geleneksel arama ve keşif yollarını atlayarak ihtiyaç duydukları ürün ve hizmetleri bulmak için yapay zekaya yöneliyor. Ancak yapay zeka, yalnızca beslendiği veri kadar etkili ve veride kopukluk, yaratıcılığı bastırıyor, gerçek müşteri ilişkilerini engelliyor, "cevaplamayınız" mesajları, anlamlı etkileşimlerin önünde bir engel oluşturuyor.

İşte bu yüzden giderek daha fazla şirket “Agentic AI” temelli pazarlamaya yöneliyor. Otonom yapay zeka temsilcileri sayesinde her temas noktasında deneyimler kişiselleştiriliyor ve bağlanıyor. Geleneksel otomasyondan farklı olarak, pazarlamacılar “risk altındaki müşterilerde sadakati artır” gibi stratejik hedefler koyuyor, gerisini “Agentic AI” temsilcileri uyguluyor.

Dinamik, çift yönlü konuşmalarda yeni bir dönem

“Agentic AI”, her kanalda ve 7/24 erişilebilen, dinamik ve çift yönlü konuşmalarla yeni bir çağ başlattı. Salesforce’un Marketing Cloud Next gibi platformlarla, otonom yapay zeka temsilcileri sadece destek olmuyor, aynı zamanda harekete geçiyor. Gerçek zamanlı sinyallerden (örneğin, müşteri davranışı ve niyeti) faydalanarak; e-posta, mobil ve web gibi farklı kanallarda özel içerikler ve ürün önerileri sunabiliyor.

Ayrıca, bireyselleştirilmiş web deneyimleri oluşturarak her ziyaretçinin bağlamına ve davranışına göre sayfa düzenini, mesajları ve önerileri anlık olarak uyarlayabiliyor.

Gelişmiş yeni müşteri oluşturma ve kampanya yönetimi

Doğru platform kullanıldığında, yapay zeka temsilcileri potansiyel müşteri oluşturma ve kampanya yönetiminde büyük bir fark yaratabiliyor. Bu temsilciler potansiyel müşterileri “nurturing” (besleme) programlarına otomatik olarak dahil edebiliyor, puanlarını alabiliyor ve uygun içerik önerisinde bulunabiliyor. Kişiselleştirilmiş mesajlarla çok adımlı sohbetler gerçekleştirebiliyor.

Ücretli medya alanında ise yapay zeka temsilcileri reklam performansını 7/24 izleyerek düşük performanslı reklamları durdurabiliyor, hedefleme ve harcama stratejileri için öneriler sunabiliyor. Hangi hedef kitle segmentlerinin en yüksek yatırım getirisini sağladığını belirleyerek pazarlamacıların kampanyalarını daha etkili hale getirmelerini mümkün kılıyor.

Şirket genelinde faydalar ve geleceğin iş gücü

“Agentic AI”ın etkisi sadece pazarlama ile sınırlı değil. Bu teknoloji; kampanyaların daha hızlı pazara sunulması, genel iş verimliliğinin artması ve ciddi yatırım getirisi gibi faydalar sağlıyor.

Salesforce olarak biz bu dönüşümü doğrudan deneyimliyoruz. Kendi pazarlama ekibimiz “Agentforce” kullanarak 100.000’den fazla ziyaretçiyle konuşma gerçekleştiriyor, potansiyel müşteri sınıflandırma süresini %40 azaltıyor ve temsilci yanıtlarının yüzde 70’inden fazlasında “yüksek kalite” skoru elde ediyor.

“Agentic AI”ın yaygınlaşması, iş gücü üzerindeki etkilerini de gündeme getiriyor. Ancak dijital iş gücünün amacı insanları değiştirmek değil, onların yeteneklerini güçlendirmek. Bu teknoloji pazarlamacıların daha stratejik, yüksek değerli işlere odaklanmasını sağlıyor.

Yakın zamanda yaptığımız araştırmaya göre, küresel İK liderleri 2027 yılına kadar şirketlerde “Agentic AI” kullanımında yüzde 327’lik bir artış bekliyor. Bunun ortalama çalışan verimliliğini yüzde 30 artırması ve iş gücü maliyetlerini yüzde 19 azaltması öngörülüyor. Gelecekte iş gücünün yüzde 23’ü daha anlamlı ve uygun rollere yeniden konumlandırılacak. “Agentic AI” yenilikleri, işleri ortadan kaldırmaktan çok, yeni fırsatlar yaratacak.

Kısaca pazarlamanın geleceği akıllı, otonom ve derinlemesine kişiselleştirilmiş olacak. “Agentic AI”ı benimseyen şirketler yalnızca artan müşteri beklentilerini karşılamakla kalmayacak; pazarlama ekiplerini daha yaratıcı, stratejik ve müşterilerle daha önce mümkün olmayan şekillerde bağlantı kurmaya teşvik edecek. Bu da büyüme ve müşteri başarısında yepyeni bir dönemin başlangıcı.

 

  Hibya Haber Ajansı